Damesgarde

Historie
Historisch bekieëke is neet te achterhoale woeë noe de oeësjprong ligkt van ’n damesgarde.

'n Verkloaring zou kinne zun dat de dames altied mit de hieëre mitginge. In ieësjte instantie es begeleijing vuur d’r ege man en jieëderee op zien ege maneer verkleid. Later woeërd zich es groep verkleid om aa te geëve dat ze bie ee huërde.

In dees verkloaring zou inne volgende sjtap kinne zun geweë, dat d’r op ´n gegeëve mement is besjloate om verenigingsuniforme aa te sjaffe, om ooch aa te geëve dat d’r groep bie de betreffende vereniging huërde.

Dees verkloaring zou ’n natuurlik ontsjtoa van ´n damesgarde betekene.

´n Twieëde verkloaring (mesjiens te wiet gezoch) ligkt meugelik in de emancipatie van de vrouwluuj, woeë doeër de vrouwluuj hubbe gedach: wat de hieëre kinne, kinne vier ooch!

Dit zou ´n neet zoeë natuurlik ontjtoan betekene. ´t zou ieëder ´n gedwonge ontjtoa betekene.

Mér of het noe de ene verkloaring is, of de angere verkloaring of mesjiens waal nog ’n angere verkloaring. Het makt nieks oet! 

In ozze teëgewuurdige vasteloavend, maar zieëker ooch in d’r vasteloavend van de afgelope decennia, is de damesgarde gaar neet mieër weg te dinke! 

Streupers
Wie mit de regeerperiode van Sjtadsprins Jos I in 1996 ’n aantal vrouwluuj zich besjkibaar sjtilde om mit de vasteloavesdaag d’r Nandes te begrave in de ouwe gardeoutfit, deë noch urges bie Paul en Marianne Cox op d’r zulder loog, woeërd de geboorte van een nuuj ongerdeel “de Damesgarde” aangekondigd. 

’n Achttal dames gonge, mit de niemachine, sjtof, droad en noald gewapend, richting ’t hoes van Ria Leijssenaar. Mit volle uëvergave begos doa ’t wirk en mit ’t Buuttefestival in 1997, presenteerde de nuuje damesgarde zich vuur de ieësjte kieër aan de Broenssems bevolking.

Historie 
Historisch gezien is niet te achterhalen waar de oorsprong van een damesgarde ligt.

Een verklaring zou kunnen zijn dat de dames altijd met de heren meegingen. In eerste instantie als begeleiding van de eigen man en iedere dame afzonderlijk verkleed, later als groep identiek verkleed om aan te geven dat men bij elkaar hoorde.

Een volgende stap zou in deze theorie geweest kunnen zijn dat er op een gegeven moment is besloten verenigingsuniformen aan te schaffen, om ook aan te geven dat men bij de vereniging in kwestie hoorde. 

Dit zou een natuurlijk ontstaan van een damesgarde betekenen.

Een tweede verklaring (iets verder gezocht) ligt mogelijk in de emancipatie van de vrouw en dat daardoor de vrouwen hebben gedacht: wat de heren kunnen, kunnen wij ook!

Dit is niet zo’n natuurlijk ontstaan, maar zou meer een gedwongen ontstaan betekenen.

Maar of het nu de ene theorie, of de andere theorie is geweest, of mogelijk nog een andere theorie. Het maakt niet uit! In onze hedendaagse carnaval, maar zeker ook in de carnaval van de afgelopen decennia, is de damesgarde niet meer weg te denken!

Streupers
Toen tijdens de regeerperiode van Stadsprins Jos I in 1996, een aantal dames zich aanboden om tijdens de carnavalsdagen d'r Nandes te begraven in de oude gardeoutfit, die nog ergens bij Paul en Marianne Cox op zolder lag, werd de geboorte van een nieuw onderdeel “de Damesgarde” aangekondigd.

Een achttal dames togen, gewapend met naaimachine, stof, naald en draad, richting het huis van Ria Leijssenaar. Met volle overgave ging men aan het werk en tijdens het Buuttefestival 1997 presenteerde men zich voor het eerst aan de Brunssumse bevolking.
 
Geschichte
Historisch betrachtet ist nicht wirklich nachzuvollziehen wo jetzt genau der Ursprung einer Damengarde liegt. 

Eine Erklärung kann sein das die Damen immer die Begleitung der Herren waren. Zuerst natürlich die Begleitung des eigenen Mannes. Jede Dame individuell verkleidet. Später dann alle Gruppe alle gleich verkleidet. Damit war dann das Signal das man zusammen gehörte. 

Ein nächster Schritt könnte in dieser Erklärung gewesen sein das in einem bestimmten Moment man sich entschieden hat Vereinsuniformen zu beschaffen um zu zeigen das man bei dem Verein dazugehörte.

Das würde eine natürliche Entstehungsweise einer Damengarde bedeuten.

Eine zweite Erklärung (weniger Naheliegend) ist möglich die Emanzipation der Frauen und das man sich da gedacht hat: was die Männer können, können wir auch!

Dies ist eine weniger natürliche Erklärung. Es ist mehr eine gezwungene Entstehungsweise.

Wie dem auch sei, ob es jetzt die eine Erklärung ist, die Andere oder vielleicht noch eine dritte Theorie. Es macht nichts aus. Im Karneval heutzutage, aber sicherlich auch in den Karneval der letzten Jahrzehnte ist die Damengarde nicht mehr weg zu denken!

Streupers
Als während der Amtszeit von Stadtprinzen Jos I in 1996 einige Damen sich anboten während die Karnevalstage „D’r Nandes“ zu beerdigen in einer alten Uniform der Herrengarde, die noch irgendwo bei Paul und Marianne Cox auf dem Dachboden lagerten, wurde die Geburt eines neuen Teil der Streupers bekannt gegeben: Jawohl: die Damengarde!

So etwa acht Damen zogen sich im Haus von Ria Leijssenaar zurück zusammen mit einem Nähgerät, Stoff, Draht und Nadel. Fleißig wurd an den Uniformen gearbeitet und während des Buuttefestivals 1997 präsentierte man sich zum ersten Mal ans Publikum.

 

Hosted by: Plan Uw Kantoor